Dali sau cum sa devii geniu divin

Scrie un comentariu

Mai 11, 2014 prin raluca dan

Daca te gandesti la suprealisti, primul nume care vine in mintea oricui e Salvador Dali. Dali, pictorul nebun si excentric, caruia ii placea sa se lege de orice pentru a-si spori faima de geniu nebun.

Ei bine, astazi, 11 mai, Divinul Dali, cum isi spunea singur, ar fi implinit 110 ani. Si e mai corect sa spune ca astazi, 11 mai, se implinesc 110 ani de la nasterea lui Dali, nascut in provincia catalona  Spaniei, cel care avea sa zguduie lumea artei cu nebuniile lui originale. Nu trebuie sa vorbim despre moarte, cand Salvador Dali si operele sale inspira atatia contemporani, artisti sau nu.

„Si pentru ca sunt un geniu, nu am dreptul sa mor.” – S.Dali

Dalipic_2799161b

Numele lui trezeste ceva in toata lumea: il urasti sau il iubesti, insa indiferent nu poti ramane in fata lui. Si mai ales, nu poti sa nu ramai impresionat de toata forta pe care o inspira prin tot ce a facut. Dali, e o sursa de inspiratie pentru viata. Daca visezi sa ajungi geniu, poate prinzi ceva din pildele suprarealiste lui Dali:

1. Sa te arunci cu capul inainte

Tot ce face, Dali, face cu pasiune nemarginita. Pentru el nu exista limite. Daca vrei sa devii geniu, nu iti pasa de riscuri si de ce cred ceilalti despre tine. Lasa-i sa te judece si sa se cruceasca. In sinea lor, vor fi impresionati.

2. Sa nu ai alti dumnezei in afara de geniul taugod

„In copilarie atat de mult m-am crezut geniu, incat pana la urma am si ajuns” – S. Dali

Sa crezi in arta, sa crezi in iubire, insa mai presus de toate sa crezi in geniul tau. Nu-ti reprima nicio idee, caci toate ideile tale sunt geniale. Teoria profetiei auto-implinite. Daca continui sa le spui oamenilor ca esti genial, vor sfarsi prin a incepe sa te creada.

3. Sa fii ambitios

„Inteligenta fara ambitie este ca o pasare fara aripi.”-S.Dali

Nu te multumi cu a te crede talentat si a fi multumit de inteligenta ta. Nu te multumi cu nimic. Cultiva ambitia de a le demonstra celorlalti cand de departe poti zbura. Nu te consola cu gandul ca stii sa zbori, fara a te ridica niciodata in vazduh.

4. Nu te teme de perfectiune dalia

Nu-ti fie frica de perfectiune: n-o s-o atingi niciodata.” – S.Dali

Nu-ti reprima creativitatea, temandu-te ca odata ce vei fi realizat opera ta suprema, nu vei mai avea ce lucra. Perfectiunea este doar o fata morgana dupa care nu trebuie sa incetezi niciodata sa alergi, perfect constient fiind ca nu o sa o ajungi niciodata!

5. Crede in vise

„Intr-o buna zi omul va trebui sa recunoasca oficial ca ceea ce noi am numit realitate, este o iluzie mult mai mare decat lumea viselor.” – S.Dali

Visand, traiesti la fel de mult ca in realitate. Oare daca visezi ca esti inchis singur intr-o camera fara usi si geamuri, si tremuri de frica si singuratate, nu ai trait tu oare asta pe pielea ta? Si daca am dormi mai mult, si orele de vis ar dura mai mult ca cele de trezire, atunci oare realitatea nu ar fi cea din vis? Elibereaza-ti gandurile si viseaza frumos si departe…

6. Accepta-ti nebunia dali

„Exista o singura diferenta intre un nebun si mine. Nebunul se crede sanatos. Eu stiu ca sunt nebun.” – S. Dali

Striga-ti nebunia pe strazi si bucura-te de ea. Oamenii sanatosi sunt tristi si nu indraznesc sa traiasca intens. Le e frica de puterea sentimentelor dezlantuite si nu stiu cata bucurie iti poate aduce o imaginatie bogata. Cat de frumos e sa vezi in loc de o palarie un sarpe boa si sa te dai la o parte speriat!

7. Nu-ti reprima nicio curiozitate 

Dali nu se temea sa exploreze orice idee care ii venea. Ii placea sa analizeze visele si somnul sau si pe al celorlalti. Era atras de lux si frumusete, dar si de scatologic si putrefactie.

8. Iubeste oricand si oricat salvador-dali-si-gala

„Un sarut a pecetluit noul meu viitor! Gala a devenit sarea vietii mele, fiinta prin care personalitatea mea se caleste, lumina mea calauzitoare, dublura mea – EU insumi”

„Tu m-ai vindecat de nebunie. Multumesc! Vreau sa te iubesc! Vreau sa fii sotia mea. Simptomele de isterie dispar unul dupa altul ca prin magie. Pot sa imi stapanesc rasul, zambetul, mimica. Starea mea de sanatate este asemenea unui boboc proaspat de trandafir.” -S.Dali

Gala nu a fost doar iubita lui Dali, a fost muza lui, iar impreuna au fost cuplul nebun si excentric al secolului XX.

9. Lasa-ti mustata

salvador„Cum nu fumez, am decis sa-mi las mustata – e mai bine pentru sanatate. Oricum, port mereu cu bine o tabachera, in care, in loc de tutun, am cateva mustati, in stilul lui Adolphe Menjou. Le ofer politicos prietenilor: „Mustata? Mustata? Mustata?” Nimeni nu a indraznit sa le atinga. Acesta a fost testul meu privind aspectul sacru al mustatilor.”

10. Fii modest in stil dalinian

In fiecare dimineata cand ma trezesc, experimentez din nou placerea suprema: aceea de a fi Salvador Dali.” – S.Dali

In stilul lui caracteristic, lui Dali ii placea modestia. Obisnuia sa mearga pe strada cu un clopotel, pentru a nu trece neobservat si se imbraca cu haine de lux orientale, pentru a fi cat mai diferit de toti ceilalti. Se credea senzational si se purta ca atare.

 

 

 

Lasă un răspuns

Plimbare pe elefanti

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 198 de urmăritori

dada history

Buletin DaDa

Buletin despre filme, carti si vise

Bulletin DaDa

Buletin dadaist despre India, filme, carti si publicitate

Idei Teatrale

Un blog WOW

De peste mări și țări

"Așterne-te drumului, ca și iarba câmpului în bătaia vântului."(Alecsandri)

A. R. DELEANU

A. R. Deleanu e un artist al stărilor depresive. un poet al elegiilor apocaliptice. (România literară)

Reportaje.live

“v-am lasat saraci si prosti …v-am gasit si mai saraci si mai prosti” ( Constantin Brancusi )

Nimic, Niciodata

Just another WordPress.com weblog

colectia de briose

Briose dulci, briose sarate, de la lume adunate!

Ioan Stoenică - pe potecile vieții

Fotografii si jurnale cu munti si/de sentimente. Povesti de trezit adultii.

Pauza de cafea Blog

despre viata, asa cum e ea

Festina Lente

agale, cu motocicleta prin împrejurimi

