Mega Sutra

2

Aprilie 12, 2014 prin raluca dan

In literatura sanscrita si in lumea culturala indiana, sutra desemneaza o colectie de aforisme, ritualuri religioase si idei filosofice despre viata si moarte, cu alte cuvinte sutra este un text cu valente sacre, care reveleaza profanilor sacrul. Cuvintele sutrei nu sunt cuvintele de zi cu zi, sunt cuvintele care fac si descriu lumea. Dar asta are legatura cu sutrele sanscrite, in timp ce cartea lui Leonard Ancuta este o Mega Sutra moderna, lansata intr-un club la subsol, in lumina galbena a reflectoarelor din club A.

mega-sutra_1_produs

Nu stiu cum as putea descrie o carte de poezie, dar stiu ca imi plac poeziile pe care Leonard Ancuta le publica pe internet si imi doream sa vad o colectie din poeziile lui adunate intr-o carte la mine in biblioteca. Si acum am Mega Sutra. Citesc cate o poezie cand ploua afara, cand mi-e dor de cate cineva, cand vreau poezie, cand ziua mi se pare ca a trecut prea tern, cand n-am somn, cand ochii celorlalti ma privesc goi in metrou..

Si imi plac poeziile lui Leonard Ancuta ca reusesc sa te umple de o stare asemanatoare cu starea pe care o ai cand vin stoluri de fluturi in stomac si ba te pune pe ganduri, ba te face sa zambesti…

Imi place ca gasesti uneori, pe neasteptate, in poezii care nu te impresioneaza, un vers pe care nu poti sa-l uiti si care ramane in tine ca un sunet prelung de saxofon intr-un cantec de jazz.

Imi place ca sub exuberanta si dezordine, totul e foarte ordonat. Imi place ca volumul se numeste Mega Sutra, nu numai pentru ca are un titlu exotic, ci pentru ca poemele se ordoneaza intr-un soi de epopee, de la Mega Sutra, un big bang al inspiratiei poetice, la micile si marile anxietati ale vietii noastre, care ne rod necontenit, la revolta, la iubire, pana la omega sutra, pana la moarte.

Si-mi plac in mod deosebit Psalm ucigas, Hi Tech, Ultima zi a vietii tale si Versuri care are trebui sa dispara, si poemul de la pagina 73, unde am indoit coltul paginii, impotriva tuturor ceremonialurilor mele solemne de citire a cartilor.

 

 

 

2 gânduri despre „Mega Sutra

  1. Multumesc Raluca Dan, cu mii de scuze, te rog sterge comentariul anterior in care am gresit!

Lasă un răspuns

Plimbare pe elefanti

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 212 urmăritori

dada history

Buletin DaDa

Buletin despre filme, carti si vise

Bulletin DaDa

Buletin dadaist despre India, filme, carti si publicitate

Idei Teatrale

Un blog WOW

De peste mări și țări

"Așterne-te drumului, ca și iarba câmpului în bătaia vântului."(Alecsandri)

A. R. DELEANU

A. R. Deleanu e un artist al stărilor depresive. un poet al elegiilor apocaliptice. (România literară)

Nimic, Niciodata

Just another WordPress.com weblog

colectia de briose

Briose dulci, briose sarate, de la lume adunate!

Ioan Stoenică - pe potecile vieții

Fotografii si jurnale cu munti si/de sentimente. Povesti de trezit adultii.

Pauza de cafea Blog

despre viata, asa cum e ea

Festina Lente

agale, cu motocicleta prin împrejurimi

