Cum am ajuns sa conduc

3

Februarie 19, 2014 prin raluca dan

Mi s-a parut mereu super cool sa conduci. Ma si vedeam la volanul unei masini, cu parul fluturand in adierea primaverii, cu ochelari de soare vintage la ochi, fredonand Girls of summer. In teorie totul e usor dar socotelile de-acasa nu se potrivesc cu cele din targ. Si in niciun caz cu cele din trafic.

Dar sunt curajoasa, am tras aer in piept si m-am inscris la scoala de soferi. Conform viselor mele de acasa, trebuia sa ma invart vreo 2 ore prin poligom, conform ordinelor instructorului, tusti in trafic! Si ce trafic! Masini care vuiesc din stanga si din dreapta, un sir fioros de masini care vin din spate si abia asteapta sa ma calce, plus o grupare bezmetica de automobile care se misca brownian prin fata mea. E clar, cand sunt la volan, universul comploteaza impotriva mea. Toti soferii ma claxoneaza doar pe mine, toate soferite ma injura doar pe mine. Nu-i greu sa devii paranoic, cand ti-e frica si de umbra propriei masini.

Sunt stangace, asa ca dreapta ta e stanga mea! Daca-mi zici semnal dreapta, ai toate sansele sa semnalizez stanga si sa fac dreapta in intersectie! Complicate sunt caile logicii feminine la volan!  Cand ma uit in oglinda retrovizoare, inclin volanul spre stanga si nu de putine ori ma apropii de contrasens. La viraje, nu respir. Ma fac una cu masina si uit sa respir. Abia la drum drept imi permit sa ma mai relaxez un pic si sa ma bucur de condus!

Dar de-ar fi doar masinile, pietonii si schimbatorul de viteze. Dar aparent exista si niste reguli de circulatie si ca sa ai permis de conducere, ar fi bine sa le stii. Dumnezeule mare, asta nu este o poezie pe care trebuie sa o inveti pe de rost, sunt adevarate probleme de matematica. Se da o intersectie gri cu mult gazon verde pe langa. Un tramvai se haltacane din partea stanga. Din dreapta vine o masina care intentioneaza sa faca stanga. O motocicleta vrea sa tasneasca prin intersectie drept inainte. Cine trece primul? Am gresit de atatea ori ca ar fi fost game over de mult intr-o experienta reala, norocul meu ca pe pdc.ro ai vieti nelimitate, ba si un fel de gardian protector la sectiunea intrebari explicate. Poate sunt grea de cap, dar macar am tot facut chestionare online pe site pana cand am invatat regulile fara sa vreau.

Permisul e acum in portofel. Sclipeste ca o bancnota grasa. Cu perseverenta, oricine, chiar si o bezmetica ca mine, poate invata sa conduca. Sa devina soferita.

sursa.www.pdc.ro

sursa.www.pdc.ro

Dar dupa permis, incepe o alta viata. Aceea de soferita incepatoare, adica de femeie la volan + incepator bezmetic. Se traduce prin claxoane chiar si cand nu e nevoie. Prin injuraturi la care nu poti sa raspunzi, fiind prea ocupat sa conduci masina. Prin sindromul pieton, care m-a facut sa raman pe loc la semafor doar pentru ca era rosu pentru pietoni. Prin sindromul RATB, care ma face sa vreau sa opresc in fiecare statie de pe drum sau sa urmez traseul troleului sa ajung nu stiu unde, chiar daca ocolesc, ca eu alt drum nu stiu!

Si chiar daca nu e ca-n vis, clipesc si respir cu economie, conduc lin si prudent pe sosea si ma simt „regele soselelor”, stapana lumii doar pentru ca sunt in stare sa conduc de capul meu o masina. Daca va pregatiti de examen, spor la chestionare si asfalt uscat!

***Articol scris pentru Blogawards.ro***

3 gânduri despre „Cum am ajuns sa conduc

  1. Aniela Deby spune:

    Si eu dau de permis anu asta :))

Lasă un răspuns

Plimbare pe elefanti

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 212 urmăritori

dada history

Buletin DaDa

Buletin despre filme, carti si vise

Bulletin DaDa

Buletin dadaist despre India, filme, carti si publicitate

Idei Teatrale

Un blog WOW

De peste mări și țări

"Așterne-te drumului, ca și iarba câmpului în bătaia vântului."(Alecsandri)

A. R. DELEANU

A. R. Deleanu e un artist al stărilor depresive. un poet al elegiilor apocaliptice. (România literară)

Nimic, Niciodata

Just another WordPress.com weblog

colectia de briose

Briose dulci, briose sarate, de la lume adunate!

Ioan Stoenică - pe potecile vieții

Fotografii si jurnale cu munti si/de sentimente. Povesti de trezit adultii.

Pauza de cafea Blog

despre viata, asa cum e ea

Festina Lente

agale, cu motocicleta prin împrejurimi

