10 motive pentru care nu trebuie sa ratezi Nymphomaniac

Scrie un comentariu

Ianuarie 24, 2014 prin raluca dan

De pe 17 ianuarie, Nymphomaniac ruleaza in cinematografele din Romania. Nymphomaniac este de departe filmul lunii ianuarie sau chiar al iernii. Filmul relateaza aventurile unei femei dependente de sex si starneste valva de luni de zile.

De la lansarea trailer-ului, toata lumea asteapta Nymphomaniac, asteptandu-se poate la filmul soc al anului sau la cel mai sexual film facut vreodata. Abordeaza un subiect tabu, cuprinde scene de sex, etichetate drept pornografice de unii. Video-urile de prezentare din capitolele filmului nu se pot vedea pe Youtube, care e mai pudic, ci doar pe Vimeo. Iata dar cat mister si cata valva in jurul acestui film..

Dar de ce sa-l vezi?

forget

1. Nu e filmul pornografic la care se asteptau toti

Nymphomaniac, cel putin Nymphomaniac volumul I nu este filmul soc anuntat in media. Cine a vazut Anticristul de Lars Von Trier nu va fi socat de nicio scena din noul sau film. Filmul contine scene de sex insa si relateaza cu emotie viata unei tinere frumoase, din copilarie, cand se identifica cu corpul sau feminim, pana in adolescenta, cand isi studiaza feminitatea, pana la descoperirea puterii atractiei sexuale pe care o exercita asupra barbatilor. Nymphomaniac este mai departe de o pelicula pornografica decat multe alte filme.

2. Lars von Trier ramane melancolic

Lars von Trier ne spune sa uitam de dragoste si sa ne bucuram de sexul pur, dar melancolia ce o roade pe Joe, eroina filmului Nymphomaniac, ne face sa ne dam seama cat de putin s-a indepartat de Melancolia. Joe e si ea un fel de fiinta de pe alta planeta, o fiinta privita de ceilalti cu suspiciune, pentru ca e diferita. Are putina magie si ceva demonic in ea. Ceva ce o separa de restul lumii si o inconjoara in tacere si singuratate. Si atunci melancolia se revarsa…

Joe: „Poate ca singura diferenta dintre mine si ceilalti este ca eu cerut mereu mai mult de la apus. Culori mai spectaculoase atunci cand soarele atinge orizonul. Asta e poate singurul meu pacat.”

 3.Uma Thurman il ucide din nou pe Bill

Uma Thurman apare in filmul lui Lars Von Trier ca o furtuna. Ca o ploaie torentiala de vara intr-o zi torida. Sta pe ecran circa 15 minute si isi face rolul absolut genial. Expresiva, cu o atitudine tragi-comica si un set de replici care destind un pic atmosfera si te fac sa razi de drama unei familii, Uma isi marcheaza bine capitolul si te cucereste pe loc. In capitolul Doamne H, Von Trier abordeaza diferit tema sexualitatii. Sexul nu mai e un joc purin goana egoista dupa placerea absoluta ci atrage dupa sine responsabilitati si sentimente.

Domna H (catre copiii ei tragandu-i spre patul amantei sotului sau): „Haideti, copii, sa vedeti locul preferat al tatalui vostru!”

uma

4. Stacy Martin e un vampir superb si melancolic

In timp ce Charlotte Gainsburg (Joe ajunsa la maturitate) ii povesteste unui evreu, care a cules-o din strada, aventurile vietii ei, Stacy Martin da viata fantasmelor trecutului. Stacy Martin e Joe, adolescenta care vrea sa-si piarda virginitatea si care descopera placerile sexului si puterea de a-i domina pe barbati.

Stacy Martin e mai mult decat potrivita pentru acest rol. Ea pare si fragila si demonica. Ca un vampir pe care il prinde rasaritul pe drum. E fetita inocenta a tatalui ei si femeia vampa care agata barbati in tren. Are in ea forta unui vampir insetat de putere si de barbati si fragilitatea unei femei singure, care incearca sa dea un sens vietii.

5. Pornografia epuizeaza dorinta

Pornografia duce la epuizarea dorintei. Iti arata totul in cele mai mici amanunte. Nu ascunde nimic si nu fantazeaza. Ce vrei, ai. Cand ai ce vrei, nu-ti mai doresti. Erotismul starneste dorinta. Vrei si doar iti sugereaza ce ai putea ea. Te face sa visezi si sa-ti doresti si mai tare. Nu-ti satisface dorintele, ti le starneste. Lars Von Trier se joaca cu publicul. Te anunta din timp ca nu e un film despre dragoste, ci despre sex. Eroinele principale se gandesc numai la sex, iar spectactorii pot vedea secvente din aventurile lor sexuale. Dar Nymphomaniac nu e un film pornografic. Nici erotic. Nu-ti starneste dorinta nici nu ti-o astampara. Iti starneste doar curiozitatea si demonul din tine..

„Dragostea este ingredientul secret al sexului”

orgasm

6. O viziune regizorala splendida

Atentia pentru detalii, pentru sunete, pentru priviri, mangaieri. Toate capata sens in filmele lui Lars Von Trier. Sa creezi atmosfera inseamna sa creezi o alta planeta. Creezi un loc propice vietii si iti aduci personajele aici. Lumea ta ii va fascina pe ceilalti pentru ca e diferita. Apoi publicul poate crede orice. Chiar si ca Joe il intalneste din pura coincidenta pe Jerome de atatea ori. Inceputul filmului e un exemplu bun pentru un film pe care o sa ti-l amintesti mereu. E ca si cum ai merge pe strada si deodata, brusc, ai intra intr-o alta lume. Lars Von Trier iti capteaza un moment atentia si apoi te capteaza total.

Joe: „Daca e sa-ti spun povestea vietii mele si sa o asculti, preferi mai degraba sa ma crezi sau sa nu ma crezi?’

7. Cum sa prinzi in nada barbatii

Joe (Charlotte Gainsburg) isi povesteste viata, judecandu-se si acuzandu-se si se asteapta sa fie judecata de Seligman (Stellan Skarsgard din Piratii din Caraibe). In loc sa fie inspaimantat de fata si povestile ei, Seligman, un evreu anti-sionist, pasionat de pescuit, face paralele interesante intre viata oameneasca, intre relatiile dintre barbati si femei si pescuit. Toate strategiile de cucerire ale tinerei Joe sunt vazute ca strategii de prindere a pestelui cel mare. Si daca ne gandim la modernul verb „a agata” ne dam seama ca Seligman nu e deloc departe de adevar.

8. Jerome, masculul alfa din Nymphomaniac.

Jerome, interpretat de Shia LaBeouf, este eroul romantic al divei nimfomane. Nu ca ar avea vreo intrare romantica in film. Dimpotriva. Dar la un moment dat Joe se indragosteste de el. Si deodata, dragostea, intr-un film despre sex, e precum dragostea, intr-o viata normala. Sparge monotonia norilor gri, confera sens rasaritului. Gesturile pe care le face el nu le mai face nimeni si ce placut e sa simti ca poti apartine cuiva…Si modul in care Joe decide sa-l pastreze pe Jerome in mintea ei, alcatuindu-i prezenta din gesturile si detaliile strainilor din jurul ei. Un moment de dragoste intr-un film despre sex.

ny

9.E Joe buna sau rea?

Filmul, precum Joe, e cand jucaus, cand straniu, cand neasteptat. Cand ai scene de sex nebun, cand iti vorbeste cineva cu tristete si resemnare, despre singuratate, din patul unui strain. Joe e cand sensibila cand rece ca un manual de matematica. Joaca la zaruri soarta iubitilor ei, dar priveste tandru frasinii din parc. E moral sau nu ce face? E drept sau nedrept cum se joaca cu soarta altora? E normal sa nu te uiti la consecinte? Ce fel de fiinta se culca la intamplare cu barbati necunoscuti? Are sentimente sau nu? E prea umana sau prea inumana? E o fiinta buna Joe, sau o fiinta rea? Nu te mai intreba. Aceasta intrebare nu iti va aduce niciun raspuns, iar un raspuns la intrebare nu-ti va aduce linistea cautata.

10. Nymphomaniac e o carte ce ruleaza la cinema

Si daca nu citesti toate capitolele primului volum cu atentie, atunci cum ai putea intelege ceva din Nymphomaniac volumul II?

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Plimbare pe elefanti

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 212 urmăritori

dada history

Buletin DaDa

Buletin despre filme, carti si vise

Bulletin DaDa

Buletin dadaist despre India, filme, carti si publicitate

Idei Teatrale

Un blog WOW

De peste mări și țări

"Așterne-te drumului, ca și iarba câmpului în bătaia vântului."(Alecsandri)

A. R. DELEANU

A. R. Deleanu e un artist al stărilor depresive. un poet al elegiilor apocaliptice. (România literară)

Nimic, Niciodata

Just another WordPress.com weblog

colectia de briose

Briose dulci, briose sarate, de la lume adunate!

Ioan Stoenică - pe potecile vieții

Fotografii si jurnale cu munti si/de sentimente. Povesti de trezit adultii.

Pauza de cafea Blog

despre viata, asa cum e ea

Festina Lente

agale, cu motocicleta prin împrejurimi

%d blogeri au apreciat asta: