In curte la Mos Costache

1

Noiembrie 16, 2013 prin raluca dan

Mos Costache locuieste peste drum de casa mea. Sa tot aiba vreo 70 de ani si mult neastampar. Cat e ziua de lunga, mos Costache si-o petrece prin curtea casei. Nici diminetile cetoase, nici bruma de azi-noapte nu l-au speriat in vreun fel. Isi indeasa pe cap o basca verzuie, isi trage in picioare niste cizme negre de cauciuc pana la genunchi, se infofoleste cu o vesta bleumarin de fas si isi face de lucru prin gradina.

gradinaAcum, trebuie sa va spun ca are o gradina ca-n povesti. Cand e cald si stau pe terasa, la balcon, admir de aici de sus toata curtea lui mos Costache: trandafirii de toate culorile, tufele de liliac, brazdele de carciumarese din fata casei. Apoi, in functie de anotimp, mos Costache traverseaza zilnic strada sa-i aduca Martei piersici zemoase, caise parfumate, cirese care lucesc ca date cu lac sau gutui cu puf galbui. Si ce-mi mai place mie sa ma tavalesc prin iarba verde si moale, care miroase a fructe si a vazduh de sub copacii din curte!

Ah si asta nu e tot. In spatele casei, mos Costache are si o parcela dedicata legumelor. Aici cresc ordonate in brazde si aliniate in planctoane si XXX, rosii, vinete, ardei si conopide. Pe aici, desi imi place tare mult sa alerg dupa fluturi printre frunzele de varza, nu prea ma trage inima sa trec. Mos Costache e un om de treaba dar are si el o meteahna: nu prea are la inima pisicile. 

Nu prea ii plac pisicile, dar asta nu inseamna ca pe mine nu ma simpatizeaza. Mai arunca el cateodata dupa mine cu cate o coada de matura, cu cate un stiulete de porumb, dar ma mai si cheama la cate un festin pescaresc pe sub corcodusi, ma mai si mangaie pe spate cu mana lui aspra si muncita. Dar chiar si nechemat, mie tot imi place sa ma plimb prin gradina lui. Mai ales cand vin Alice si Gabi, nepoteii lui, carora le place sa ma traga de blana si sa se joace cu mine.

trandafiri urcatori Kormun sursa:www.covera.ro

trandafiri urcatori Kormun
sursa:www.covera.ro

De curtea lui mos Costache ma leaga tot felul de amintiri: unele mai romantice, cu pisicute din vecini, altele mai grele, ca stiuletii de porumb sau ca spinii trandafirilor. Da, uneori, nu e vina lui mos Costache, e vina poftei mele nesatioase de peste. Astfel se face ca intr-o seara de vara, din bucataria lui mos Costache iesea un parfum ametitor de peste prajit in malai ce mi-a inflacarat imaginatia si mi-a dat curaj sa ma incumet sa pasesc spre pervazul ferestrei bucatariei. Mi-am planuit totul inginereste si dintr-un salt puteam ajunge direct pe pervaz, un alt salt ar fi trebuit sa ma arunce direct pe masa unde straluceau galbeni pestisorii prajiti in crusta de malai. Dar socoteala de-acasa nu s-a potrivit cu cea din targ. Dintr-un salt, am aterizat nu pe pervaz ci direct in tufa de trandafiri urcatori din fata geamului. Sunt infloriti toata vara, mici buchetele rosii, usor parfumate, pe langa care imi place sa ma plimb cu Katy, pisica lui Tanti Lili, dar de asta data i-am cam injurat. Sute de tepi mici mi-au distrus blanita frumos pieptanata si fara voia mea mi-a scapat un miorlait. Miorlait ce a trezit toate suspiciunile, de altfel indreptatie, ale lui mos Costache, si dupa ce ca suportasem atacul tufei de trandafiri m-am ales si cu niste injuraturi pe cinste.

Dar asta nu m-a invatat minte. La doar o saptamana dupa conflictul cu trandafirii, dormeam si eu linistit in livada, ascuns in iarba mare si moale, la umbra unui mar. Se auzea zumzetul albinelor prin aer si batea un vanticel cald de vara.

sursa:www.covera.ro

sursa:www.covera.ro

Motaiam si visam la un crap durduliu cu branhii rozalii cand brusc se dezlantui iadul: un zgomot infernal imi sparse urechiusele, farame de iarba zburau bezmetice in toate partile si o fieratanie ingrozitoare se misca cu viteza la o distanta ametitor de mica de coada mea. Am tusnit ca nebunu, nestiind de capul meu, cu inima batand sa-mi sparga pieptul.

Si ce sa vezi, mos Costache tundea iarba cu masina de tuns iarba! Unde pana acum o tundea cu coasa, fiul lui mos Costache s-a gandit sa-i faca viata mai usora si i-a cumparat o masina electrica de tuns iarba Bosh Rotak pe care s-a decis s-o foloseasca tocmai cand imi faceam eu siesta. Desi la inceput am fost suparat, ulterior, auzind-o pe Caterine cum o lauda si cum isi doreste si ea o astfel de masina, am ajuns sa admir aceasta dracovenie de masina.  Dupa spusele Caterinei, pe Covera ar exista multe astfel de masini de tuns si le poti comanda direct de pe net. In plus, mai exista si numeroase campanii si reduceri, trebuie doar sa stii de ele din timp. „Devino fan-ul paginii Covera: “https://www.facebook.com/covera.ro” si descoperi super-oferte de Black Friday!”, ii zise mos Cotache Caterinei intr-o zi. Ce? De unde stie acum mos Costache de facebook si de internet? Dupa cate inteleg cand ploua afara si nu isi mai poate ingriji gradina cea draga, se uita pe internet si isi face planuri cu ce sa mai semene si cum sa aiba grija de plante. Si e si generos peste masura.

Seminte Bame Clemson Spineless sursa:http://www.covera.ro/

Seminte Bame Clemson Spineless
sursa:http://www.covera.ro/

SEMINTE DOVLECEL PATISON OVARI FEHER sursa:covera.ro

SEMINTE DOVLECEL PATISON OVARI FEHER
sursa:covera.ro

A gasit el pe site-ul Covera seminte de bame, niste pastai dupa care stapana mea, doamna Caterine, se da in vant cam cum ma dau eu in vant dupa icre de crap. „Nu am mai mancat bame de cand eram mica. Iti amintesti, nea Costache, erau campuri intregi cultivate cu bame. Si acum abia mai gasesti cate o caserola pe la supermarket. De ce nu or mai pune oamenii bame?”. Si a zis-o cu atata naduf, ca mos Costache a comandat dupa net mai multe pachetele de seminte printre care si un pachet de seminte de bame pe care ni le-a adus noua. Madame Caterine a fluierat in gradina toata ziua lovind cu sapaliga pamantul si semanand bame. Eu o priveam de pe margine, torcand la soare si anticipand deja o cina grandioasa, oferita mereu atunci cand stapana e fericita.

Acum stau intins in cosuletul meu, savurez o conserva delicioasa, iar Caterine, de la laptopul ei se uita pe Covera si-si noteaza in agenda ce sa-si mai cumpere pentru gradina. De acum, nici nu mai e nevoie sa fug prin vecini, Caterine a semanat gazon, a plantat busuioc parfumat si seminte de dovlecel in forma de meduze. A vazut ea o reteta de dovlecei la Jamie Oliver si vrea sa incerce reteta. Si in plus, ea adora pisicile, nu e nevoie sa ma mai ascund. Pot alerga in voie dupa fluturi.

Un gând despre „In curte la Mos Costache

  1. […] Locul 1: http://mihaelaistrate.wordpress.com/2013/11/11/frumoasa-din-gradina-fermecata/ Locul 2: https://bulletindada.wordpress.com/2013/11/16/in-curte-la-mos-costache/ Locul 3: http://cuscaunlacap.wordpress.com/2013/11/21/curtea-mea/ Locul […]

Lasă un răspuns

Plimbare pe elefanti

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 210 urmăritori

dada history

Buletin DaDa

Buletin despre filme, carti si vise

Bulletin DaDa

Buletin dadaist despre India, filme, carti si publicitate

Idei Teatrale

Un blog WOW

De peste mări și țări

"Așterne-te drumului, ca și iarba câmpului în bătaia vântului."(Alecsandri)

A. R. DELEANU

A. R. Deleanu e un artist al stărilor depresive. un poet al elegiilor apocaliptice. (România literară)

Reportaje.live

“v-am lasat saraci si prosti …v-am gasit si mai saraci si mai prosti” ( Constantin Brancusi )

Nimic, Niciodata

Just another WordPress.com weblog

colectia de briose

Briose dulci, briose sarate, de la lume adunate!

Ioan Stoenică - pe potecile vieții

Fotografii si jurnale cu munti si/de sentimente. Povesti de trezit adultii.

Pauza de cafea Blog

despre viata, asa cum e ea

Festina Lente

agale, cu motocicleta prin împrejurimi

