Ulm, orasul prin care a trecut Stefan

Scrie un comentariu

Septembrie 29, 2013 prin raluca dan

Era visul meu sa vad orasul Ulm. Pentru ca prin Ulm a trecut Stefan. Stefan Viziru din Noaptea de Sanziene. Stefan, barbatul inventat de Mircea Eliade.

„Cand era mica, mama ii arata un album cu carti postale illustrate. Punea mana pe cate una din ele si intreba ce e. Ulm, i-a raspuns ea odata. Nu intelegea de ce, dar numai de raspunsul acesta si-a amintit mai tarziu: Ulm.”

Cand eram mica, am citit Noaptea de Sanziene. De atunci, am mai citit-o de 3 ori si sunt sigura ca nu am ajuns la ultima lectura. Dupa prima lectura, am inceput sa visez la Ulm. Mi l-am construit si reconstruit de o mie de ori, de fiecare data altfel. Mereu cu Dunarea alunecand prin oras si frangandu-i trotuarele in doua.

„In ce oras din lume ti-ar place sa traiesti? Acesta era jocul la moda la Liceul Regina Maria, in toamna cand venise Ioana. Celelalte fete raspundeau Paris, Venetia, Napoli, Bombay. Ulm, raspunse Ioana. Dar de ce?, o intrebasera. La Ulm e cea mai inalta catedrala din Germania”, spusese ea repede. Dar stia bine ca nu pentru asta i-ar fi placut sa traiasca acolo.[…] Dar nu e numai atat. Se pare ca e foarte, foarte frumos. Visul meu e sa pot ajunge intr-o zi la Ulm.. Din fericire, spusese Partenie zambind, ti-ai ales un vis foarte usor de izbandit…”

Si daca Ioana si-a indeplinit visul alaturi de Stefan, barbatul de care m-am indragostit alaturi de Irina, in toamna asta, m-am apropiat cu emotie de oras si am vazut cea mai inalta catedrala din Germania.

„Aici, pe pamant strain, ii spusese Stefan in Iugoslavia, stiu ca esti numai a mea. In tara, inainte de a te fi intalnit, ti-au placut locuri pe care nu le-am vazut impreuna. Dar aici, pe strazile acestea, calci acum pentru intaia oara, alaturi de mine… Ii placea sa-l asculte vorbindu-I astfel. Si totusi ceva, in adancul finite ei, ramanea pasiv, inert. Doar cand au trecut frontier elvetiana si a stiut ca se apropie de Ulm, a inceput sa se trezeasca. Ajungem la Ulm”, isi repeat ea, ca si cum nu i-ar fi venit sa creada.”

Am ajuns in fata catedralei pe la pranz. Fragila si impunatoare se inalta spre cer ca o sageata. Injunghia norii cu varful ei ascutit. Iar pasarea ascunsa printre gargui si decoratiuni canta in tacere.

„Au ajuns in spatele Catedralei cand se intunecase de-a binelea. Se zareau cateva vitralii luminate. Apropiindu-se, au auzit amandoi, ca venite dintr-o mare taina, foarte usoare acorduri de orga.

-Sa ramanem aici, spuse Stefan. E mai frumos.

-Parca ar canta pentru oameni din alt veac, sopti Ioana foarte emotionata. Poate ca nici n-ar trebui sa ascultam. Sa nu facem vreun pacat…”

Nu stiu daca e adevarat sau doar mi s-a parut, dar Ulm este intr-adevar un oras foarte foarte frumos. Incepand cu podurile aruncate peste Dunare, cu strazile inguste, cu casutele pescarilor sau fostilor pescari, cu o primarie absolut fabuloasa si terminand cu biblioteca futurista, cu pereti de sticla si o catedrala care priveste sfidator spre cer.

Lasă un răspuns

Plimbare pe elefanti

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 198 de urmăritori

dada history

Buletin DaDa

Buletin despre filme, carti si vise

Bulletin DaDa

Buletin dadaist despre India, filme, carti si publicitate

Idei Teatrale

Un blog WOW

De peste mări și țări

"Așterne-te drumului, ca și iarba câmpului în bătaia vântului."(Alecsandri)

A. R. DELEANU

A. R. Deleanu e un artist al stărilor depresive. un poet al elegiilor apocaliptice. (România literară)

Reportaje.live

“v-am lasat saraci si prosti …v-am gasit si mai saraci si mai prosti” ( Constantin Brancusi )

Nimic, Niciodata

Just another WordPress.com weblog

colectia de briose

Briose dulci, briose sarate, de la lume adunate!

Ioan Stoenică - pe potecile vieții

Fotografii si jurnale cu munti si/de sentimente. Povesti de trezit adultii.

Pauza de cafea Blog

despre viata, asa cum e ea

Festina Lente

agale, cu motocicleta prin împrejurimi

