Femeia in publicitate: de la servitoare la obiect sexual

2

Aprilie 14, 2013 prin raluca dan

Reclamele sexiste erau la moda prin anii 30-60, cand femeia era redusa la imaginea de gospodina, supusa sotului ei, dar sexismul subzista si in unele reclame moderne. Bineinteles, e mai rafinat, si uneori printurile respective ajung sa fie interzise. Cel mai adesea, femeia e imaginata ca obiect sexual, insa la aceasta imagine, adera chiar femeile-insele. Sunt pline paginile revistelor de femei pe jumatate goale, in posturi senzuale, ce fac reclama la masini, rujuri, haine, parfumuri, filme.

sursa:www.semiozine.com

sursa:www.semiozine.com

 

In mod constant, barbatul este cel dominant, inteligent si amuzant,tipul cuceritor in timp ce femeia e redusa la statutul de cucerit. Si odata cucerita poate fi transformata in menajera, bucatareasa sau prostituata.

Pentru a vedea cat de bogata e imaginatia unora, o scurta promenada prin lumea publicitatii sexiste:

Femeia la cratita

Reclamele vintage sunt suprasaturate cu femei casnice, fericite si incantate de un nou detergent de vase sau radiind de fericire in fata unui nou tip de ketchup sau cafea. In ceea ce priveste menirea unei femei: sa-si faca sotul fericit!

sursa:www.dailymail.co.uk

sursa:www.dailymail.co.uk

La randul lor, sotii se aratau dragastosi si intelegatori fata de sotiile lor frumoase, dar nu tocmai talentate:

Femeia menajera

La fel de importanta precum gatitul, curatenia isi are locul ei in reclamele sexiste.rent-a-wifeReclama de mai sus inchiriaza menajere precum CD-uri, descriind femeile ca pe niste obiecte de inchiriat pe perioada determinata pentru realizarea unor obiective precise. Odata obiectivul realizat, poti inchiria o alta femeie. Dupa placul tau. De altfel, sloganul „Inchiriati o femei si profitati de viata” ne arata clar ce convenabil e sa fii barbat si sa eviti muncile neplacute, pasandu-le femeilor. Din Rent a wife  (inchiriaza o nevasta) intelegem si ca niciun barbat nu trebuie sa se injoseasca atat de mult incat sa aspire prin casa, aceasta fiind o activitate specifica femeilor.

Iar o idee buna de cadou de Craciun, Paste sau de ziua ei, ramane mereu aceasta:

Obsedate de curatenie, femeile astronaut, odata ajunse pe luna se vor pune pe smotruit:

Women of the future will make the Moon a cleaner place to live. – Lestoil

Dar sa faci curat, nu-i destul pentru ziua de azi! O buna gospodina trebuie sa fie si incredibil de sexi! Dirty girls do the clean up!

Femeia dominata

Si cum erotismul nu a daunat nicicand publicitatii iar machismele si dominatia masculina gandila orgoliul masculilor porniti la cumparaturi, publicitarii au exploatat din plin tema femeii dominate de barbat.

sursa:www.semiozine.com

sursa:www.semiozine.com

Duncan Quinn, un faimos brand de haine pentru barbati din State a socat prin afisul de mai jos unde un barbat surazator strange de gat cu cravata o femeie care sangereaza pe capota unei masini.

sursa:www.thefrisky.com

sursa:www.thefrisky.com

La fel de socanta e si reclama Dacron Leggs la pantaloni:

sursa:pta.ifaway.net

sursa:pta.ifaway.net

Textul printului sustine ca desi e o tigroaica, lui Mr Leggs ii e foarte usor sa o aiba la picioarele lui. Orice femeie sa lasa calcata in picioare de un barbat ce poarta superbii pantaloni Dacron.

Peste cateva decade, singurul lucru care pare sa se schimba in reclamele fashion sunt culorile si o sexualitate mai fatisa:

Dolce Gabbana  sursa:www.mimifroufrou.com

Dolce Gabbana
sursa:www.mimifroufrou.com

Iar in urmatorul print desi niciun barbat nu este vizibil, privirea Madonnei ne sugereaza ca-si priveste stapanul.

sursa:www.earsucker.com

sursa:www.earsucker.com

Anunțuri

2 gânduri despre „Femeia in publicitate: de la servitoare la obiect sexual

  1. vio spune:

    http://www.youtube.com/watch?v=0ceMbSLytMU Uite aici un alt exemplu de reclama destul de actuala care se potriveste la cele spuse de tine: Femeia face ravagii in bucatarie 🙂

  2. spanac spune:

    sa-mi lasi un banner. zi-mi la mine intr-un comentariu!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Plimbare pe elefanti

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 212 urmăritori

dada history

Buletin DaDa

Buletin despre filme, carti si vise

Bulletin DaDa

Buletin dadaist despre India, filme, carti si publicitate

Idei Teatrale

Un blog WOW

De peste mări și țări

"Așterne-te drumului, ca și iarba câmpului în bătaia vântului."(Alecsandri)

A. R. DELEANU

A. R. Deleanu e un artist al stărilor depresive. un poet al elegiilor apocaliptice. (România literară)

Nimic, Niciodata

Just another WordPress.com weblog

colectia de briose

Briose dulci, briose sarate, de la lume adunate!

Ioan Stoenică - pe potecile vieții

Fotografii si jurnale cu munti si/de sentimente. Povesti de trezit adultii.

Pauza de cafea Blog

despre viata, asa cum e ea

Festina Lente

agale, cu motocicleta prin împrejurimi

%d blogeri au apreciat asta: