Bijuterii pentru 8 martie

2

Martie 5, 2013 prin raluca dan

Pentru mine 8 martie ramane ziua mamei.  Cand eram mica, venea fotograful la scoala, ne aranja bretelele albastre de la uniforma, ne punea un cosulet cu flori artificiale in brate si ne ruga sa zambim. Un zambet pentru mama si un declic al aparatului. Fotograful era inalt si uscativ, cu pielea alba, aproape transparenta si o fata lunga si posaca. Se intorcea dupa cateva zile cu multe plicuri albe ce aveau numele nostru pe ele. In ele, erau multe capete de copii puse intr-un decor feeric, cu floricele si ghiocei, iar jos scria inclinat „La multi ani, mamico!”. Costau mult pozele astea si mereu ma chinuiam sa fac rost de bani fara sa-i zic mamei.

Acasa la mama intr-o caseta cu bijuterii se afla si un teanc cu poze specifice zilei de 8 martie. Adica poze cu un copil speriat care tine un cos in brate si langa care e o explozie de culoare, flori si panglici. Parca ar fi niste jucarii. Pentru mama si bijuteriile sunt tot niste jucarii. Iar ea a ramas un copil atras de ce sclipeste in vitrina. Si cel mai mult ii plac figurinele animaliere. La ea-n geanta gasesti mereu vreo masinuta de la Kinder, un catelus maroniu de plus, Jackie, brose in forma de fluturi si gargarite. Si apropo de brose…

Avea ea o brosa de aur in forma de peste, cu solzii din petre mici si mov, cu reflexe schimbatoare. Eram atrasa de brosa asta mai mult decat de orice altceva. Mi-o doream din tot sufletul, dar mama abia daca ma lasa sa o ating. Totusi de fiecare data cand faceam parada modei prin casa ( cu hainele ei bineinteles) imi agatam cu mandrie si brosa peste in piept. Am continuat sa o iau pe ascuns, ba chiar am mers si la scoala odata cu ea, ca pana la urma am pierdut-o.

Mama nu mi-a zis nimic. Nu m-a certat deloc. Dar inca mi se strange inima cand ma gandesc. Trebuie sa-mi iau revansa, iar pe Belatriz.ro am gasit o colectie interesanta de brose de argint si de aur, care ar putea sa-i placa.

In zodiacul european, mama e pesti. In zodiacul chinezesc, mama e dragon.  Pestele cu solzi mov nu poate fi inlocuit cu niciun alt peste. Dar brosa de argint cu pietre marcasite in forma de dragon este absolut adorabila. M-am indragostit de ea la prima vedere.

Marcasitele sunt considerate a fi o piatra profetica, piatra samanului, si protejeaza impotriva energiilor negative, in timp ce dragonul este o divinitate stralucitoare.

In mitologia chinezeasca, dragonul e un razboinic innascut ce apara lumea de rele, o metafora perfecta pentru a fi purtata in piept de mama.

Frumoasa mi se pare si brosa de argint cu opal, in forma de soparla, pe care am gasit-o tot la Belatriz. Dar asta merge la sacoul meu, parca are un aer tineresc si primavaratec..

 

 

2 gânduri despre „Bijuterii pentru 8 martie

  1. vio spune:

    deci asta s-a intamplat cu pestele?

Lasă un răspuns

Plimbare pe elefanti

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 212 urmăritori

dada history

Buletin DaDa

Buletin despre filme, carti si vise

Bulletin DaDa

Buletin dadaist despre India, filme, carti si publicitate

Idei Teatrale

Un blog WOW

De peste mări și țări

"Așterne-te drumului, ca și iarba câmpului în bătaia vântului."(Alecsandri)

A. R. DELEANU

A. R. Deleanu e un artist al stărilor depresive. un poet al elegiilor apocaliptice. (România literară)

Nimic, Niciodata

Just another WordPress.com weblog

colectia de briose

Briose dulci, briose sarate, de la lume adunate!

Ioan Stoenică - pe potecile vieții

Fotografii si jurnale cu munti si/de sentimente. Povesti de trezit adultii.

Pauza de cafea Blog

despre viata, asa cum e ea

Festina Lente

agale, cu motocicleta prin împrejurimi

