Rocker din tata-n fiu

5

Februarie 28, 2013 prin raluca dan

Cum am ajuns sa vad Rocker din tata-n fiu

In drum spre Perla, am vazut un afis mare cu Rocker din tata-n fiu. De la departare nu se vedea foarte bine si am crezut ca e vorba de un concert. Un concert la care poate m-as fi dus. Trecand pe langa cinema Studio, observ ca nu e cazul. Rocker e un film romanesc, in regia lui Marian Crisan, regizor oradean. Nu mai vazusem niciun alt film de el. Intre timp am aflat ca Marian Crisan a mai realizat un lung metraj, Morgen, si scurt metrajul Megatron, premiat cu „Palme D’Or” la Cannes in 2008.

Filmul ruleaza peste o jumatate de ora si decid sa-l vad. Sala din pacate e aproape goala. Cateva grupuri de rockeri, cu tricouri ACDC ( identice cu cel al personajului filmului) si cateva cupluri de batranei. In stanga mea, 3 tineri care dau din cap de fiecare data cand Victor se urca in masina si da drumul la muzica. In dreapta, un cuplu de batranei. La fiecare inuratura a lui Dinte ( si credeti-ma ca injura des), ea ii sopteste lui intrigata: „Doamne, da urat mai vorbesc”.

rocker

Despre Rocker si demonii lui

Rocker e povestea dramatica a lui Victor, tata, vaduv sau divortat (nicio referinta la fosta sotie), rocker, care munceste ca topograf si se straduieste din rasputeri sa-si intretina fiul, dependent de heroina.

Victor nu e un tata ca oricare altul. El isi iubeste si isi admira fiul pentru talentul lui muzical, rockul fiind singura lor punte de comunicare. Pentru copilul sau, Victor e in stare de orice: e in stare sa fure si chiar ii cumpara si ii injecteaza heroina. Acest detaliu cutremurator, mi-a adus aminte de ceva ce-mi povestea tata: in Elvetia, politistii le ofereau seringi si chiar droguri dependentilor pentru a evita agresiunile dependentilor pentru a-si face rost de droguri in lipsa de bani si pentru a evita imbolnavirea acestora, prin utilizarea aceluiasi ac. Gestul lui Victor, chiar daca in afara moralei, e un gest de dragoste. De altfel, Victor suporta toate toanele de artist al fiului sau si se lasa umilit de dealerul de droguri, doar de dragul copilului.

Victor e un rocker ratat si mai ales un om singur. Iubita lui frizerita nu ii este alaturi pana la capat, munca lui este impersonala, fiul mult iubit traieste in lumea lui, in intunericul camerei, Dumnezeu, daca-l asculta, nu-i raspunde. Singura fericire accesibila este muzica, rockul. Uitati-va pe chipul lui cand bate la tobe.

Cum a ajuns sa-mi placa Rocker din tata-n fiu

Fillmul abordeaza un subiect nou pentru cinematografia romaneasca: drogurile. Este un film despre dependenta de droguri, car nu isi doreste sa te socheze,ci sa te aduca in fata unei realitati dure. Sa te faca sa intelegi. Si eu cred ca reuseste.

Personajele sunt foarte credibile: atat Victor (interpretat de Dan Chiorean) cat si fiul, zis Dinte ( interpretat de Alin State). Mi-a placut foarte mult cum au jucat, nu m-am indoit nicio clipa de veridicitatea personajelor. Replicile corespundeau perfect statutului eroilor iar gesturile, expresia si fizicul celor doi completau tabloul. Mi-a placut ca personajele erau din Oradea, si vorbeau ca atare. Nu imi amintesc de alt film romanesc, care sa aiba actiunea in provincie. Ori e vorba de Bucuresti, ori undeva la tara.

Coloana sonora include piese de la Sarmale Reci, Coma si Iguana pe Fir, o trupa necunoscuta al unor prieteni de-ai regizorului si scenaristului, Marian Crisan, din cate am auzit. Mi-a placut sa aud rock romanesc intr-un film. Nu stiu de ce, poate e impresia mea, dar filmele romanesti imi par tare tacute.

Concluzionand, Rocker mi-a placut destul de mult. E un film bun. Cu poveste si emotie.

Recomand cu caldura vizonarea lui la cinematograf!

sursa:oltelean.com

sursa:oltelean.com

5 gânduri despre „Rocker din tata-n fiu

  1. E foarte placut sa auzi de filme romanesti mai putin „tacute”. Pentru fanii muzicii, (da, ma consider printre acestia) soundtrackul constituie o parte foarte importanta dintr-un film. Insa trebuie sa recunosti ca ‘Iguana pe Fir’ cea mai mirobolanta denumire din lume. Asa as fi numit filmul :))

  2. raluca dan spune:

    chiar asa se numea initial, dar l-au schimbat 😛

  3. beatrice spune:

    mai exact – filmul chiar face referire la faptul ca victor e vaduv, acum depinde cum s-a vizonat filmul – din cate observ a ramas doar ideea soundtrack-ului. In iasi au fost destul de multi spectatori, chiar foarte mult pentru cinematograful in care s-a vizionat.

  4. Valeriu spune:

    Poate cineva sa spuna unde se gaseste filmul pentru descarcare? Multumesc anticipat

  5. Cristi Neamtu spune:

    Buna. Incerc sa vizionez filmu’ asta de cateva luni. Nu-l gasesc nicaieri. Am luat legatura inclusiv cu cei de la Mandragora care au facut gestul frumos de a-mi trimite un screener, doar ca DVDu’ nu-i bun. Daca il are cineva si e dispus sa mi-l imprumute (sau sa faca un torrent, sa-l dau jos si sa-l stearga dupa aia… sau alte variante) i-as ramane indatorat. Multumesc.

Lasă un răspuns

Plimbare pe elefanti

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 210 urmăritori

dada history

Buletin DaDa

Buletin despre filme, carti si vise

Bulletin DaDa

Buletin dadaist despre India, filme, carti si publicitate

Idei Teatrale

Un blog WOW

De peste mări și țări

"Așterne-te drumului, ca și iarba câmpului în bătaia vântului."(Alecsandri)

A. R. DELEANU

A. R. Deleanu e un artist al stărilor depresive. un poet al elegiilor apocaliptice. (România literară)

Reportaje.live

“v-am lasat saraci si prosti …v-am gasit si mai saraci si mai prosti” ( Constantin Brancusi )

Nimic, Niciodata

Just another WordPress.com weblog

colectia de briose

Briose dulci, briose sarate, de la lume adunate!

Ioan Stoenică - pe potecile vieții

Fotografii si jurnale cu munti si/de sentimente. Povesti de trezit adultii.

Pauza de cafea Blog

despre viata, asa cum e ea

Festina Lente

agale, cu motocicleta prin împrejurimi

