Ad portrait: Bella Italia

4

Ianuarie 23, 2013 prin raluca dan

Italia … M-a fascinat dintotdeauna cu farmecul ei nebun. Sa fie pentru toate peisajele ei, panze perfecte pentru pictori peisagisti ? Pentru cea mai melodioasa limba din lume? pentru cele mai expresive gesturi? Pentru cea mai savuroasa bucatarie a lumii? Pentru toate canelele lui Berlusconi ce mi-au colorat copilaria si au animat-o cu Il capitane, Sailor Moon si strega Rosarospa, vrajitoarea incurca-lume? Pentru ca m-a lasat sa descoper un scriitor precum Cesare Pavese? „Singura bucurie pe lume este de a începe. A trăi este frumos, pentru că a trăi este a începe, totdeauna, în fiecare clipă.” Cesare Pavese. Pentru emotia care ma cuprinde in fata unei picturi de Modigliani? Pentru surasul carismatic al italianului brunet, cu pielea arsa de soare, ce leneveste in livada de maslini? Pentru hainele colorate atarnate deasupra strazilor inguste de piatra? Pentru Ciociara? Pentru pantofi? Pentru vocea lui Bocelli? Pentru galagia si umorul din filmele lor pline de agitatie? Pentru reclamele lor, pe care le recunosti de la departare, ca fiind tipic… italienesti?

Dintr-o mie si unu de motive, cunoscute si necunoste, Italia ramane pentru mine minunata si extraordinara Italia

Si pentru ca in Fericirea ca obligatie, Francois Brune vorbeste de standardizarea impusa de publicitate si de toate miturile puse in circulatie de publicitate, in care incepem sa credem fara voia noastra, m-am gandit sa dau o raita prin publicitate si sa vad cum denatureaza bradurile realitatea si din ce e alcatuita Bella Italia in reclame si printuri.

Si cum orice cercetare incepe cu o cafea tare Lavazza, am descoperit prototipul femeii in cultura italiana: femeia-leopard sau femeia spaghetti, debordand de sexualitate, cu privirea aprig de pasionala si corpul plin de curbe incitante:

Daca italiencele par a trai periculos, barbatul italian are chip de inger si un zambet cald si sarmant:

Odata stabilit profilul personajelor, trebuie avut in vedere si cu ce se ocupa italienii de fapt.

Reclamele lor par sa ne spuna ca le place sa petreaca si sa se bucure din plin de fiecare clipa.

Daca-i vorba de mancare e bine stiut ca e prilej de adunat o familie mare si disfunctionala la o masa lunga, plina ochi de mancaruri aratoase, dar si prilej de sarbatoare.

Umorul e si el un ingredient esential pentru o masa ca la carte, mai ales daca preferi pastele cu fructe de mare:

Oricat ti-ar fi de foame insa, nu uita ca prima datorie a unui italian este de a fi in excentric si la moda:

La desert, recomandarea natiei este ciocolata Luigi Zaini, cu mentiunea de fi cu ochii-n patru la procentul de cofeina marcat pe ambalaj.

ZainiChocolateCoffeeAd1In ceea ce priveste moda, nu ai nicio scuza de a nu fi tot timpul atragator, chiar daca speli vasele

Madonna spaland vaselesursa: http://www.fanpop.com

Madonna spaland vasele
sursa: http://www.fanpop.com

In rest, Dolce and Gabbana par sa ne transmita ca pielea bronzata si muschii putin transpirati vor fi mereu alla moda:

Bineinteles, ca sa cuceresti o femeie, ai nevoie de o masina pe masura, iar italienii se pregatesc din uter sa conduca o Alfa Romeo:

In rest, Fiat pare sa fie el insusi la fel de atragator ca o femeie superba, de care te indragostesti la prima vedere:

Si sa nu uitam de arta si imaginatie,caci italienii sunt creativi si atunci cand fac curele:

Italian-belt-print-advertising-–-Rome-Italy

Iar faima li s-a dus peste mari si tari, pana la English National Opera care exploateaza fara mila slabiciunea  lui Don Giovanni pentru femei pentru a-si face reclama ( o reclama foarte curajoasa, daca ne gandim ca opera apartine culturii inalte):

Si daca englezii s-au lasat cuceriti de neastamparul italienilor, atunci ma declar finalmente invinsa de farmecele lor.

Anunțuri

4 gânduri despre „Ad portrait: Bella Italia

  1. Iulian Sirbu spune:

    Nu pot spune decat: salutari din Cuneo, Piemont! Aveam de gand sa merg si prin Elvetia, dar mi’e ca raman prin Italia mai mult timp! 😀

  2. luluca02 spune:

    Sa faci multe poze si sa mananci multe macaroane ! 😀

  3. Maria Tarsici spune:

    Stiai ca in reclama la Fiat, fata aia e romanca? nu stiu exact cum o cheama

  4. luluca02 spune:

    Da, stiu. O cheama Catrinel Menghia, parca e model sau asa ceva. 🙂 dar mie mi se pare ca seamana cu Ramona Badescu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Plimbare pe elefanti

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 212 urmăritori

dada history

Buletin DaDa

Buletin despre filme, carti si vise

Bulletin DaDa

Buletin dadaist despre India, filme, carti si publicitate

Idei Teatrale

Un blog WOW

De peste mări și țări

"Așterne-te drumului, ca și iarba câmpului în bătaia vântului."(Alecsandri)

A. R. DELEANU

A. R. Deleanu e un artist al stărilor depresive. un poet al elegiilor apocaliptice. (România literară)

Nimic, Niciodata

Just another WordPress.com weblog

colectia de briose

Briose dulci, briose sarate, de la lume adunate!

Ioan Stoenică - pe potecile vieții

Fotografii si jurnale cu munti si/de sentimente. Povesti de trezit adultii.

Pauza de cafea Blog

despre viata, asa cum e ea

Festina Lente

agale, cu motocicleta prin împrejurimi

%d blogeri au apreciat asta: