Spiritul sfarsitului lumii in publicitate

Scrie un comentariu

Decembrie 23, 2012 prin raluca dan

A doua zi dupa sfarsitul profetit al lumii.

Terra inca se invarte. Planeta Nibiru si-a amanat lansarea pe orbita. Astfel, coliziunea fatala a fost evitata pentru moment. Furtuna solara gigantica ce ameninta sa ne distruga lumea cu copaci si rauri s-a dovedit a fi un zvon lansat de Intunegrii, locuitori ai adancurilor pamantului, care  visau la o  sinucidere in masa a umanitatii pentru a ne putea lua locul la lumina blanda a Soarelui. Pentru moment, pamantul e salvat. Raman in picioare doar teoriile apocaliptice biblice. Doar ca apostolii nu au anuntat nicio data. In ceea ce-i priveste pe hindusi, ne-am afla deja in Era Yuga, cea a distrugerii. Apocalipsa e un fenomen lent.

Din fericire, profetia mayasilor nu a servit decat la vanzarea ziarelor, la urcarea audientelor si ca sursa de inspiratie pentru publicitari. Niciun creativ care se respecta nu putea rata sansa de a face un spot, o companie, un print ce sa propovaduiasca sfarsitul lumii si shopping intensiv.

Marea intrebare pe care brandurile au pus-o clientilor lor a fost: daca maine/in curand e sfarsitul lumii, ce-ti mai ramane de facut in timpul ramas? Iar raspunsul e evident, murmurat de toate reclamele, sa te bucuri de viata din plin. Si cum te poti bucura din plin de viata intr-o lume in care a avea si a cumpara entuziasmeaza peste masura? Cumparand si consumand.

Iata mai jos ce ne promit brandurile pentru sfarsitul lumii:

Axe: Arca lui Noe salveaza doar femeile frumoase

Cum barbatul Axe, este un barbat original, cu initiativa, isi construieste o arca pe gustul sau si isi rezerva dreptul de a selecta clientela. Axe le ureaza barbatilor un ‘sfarsit de lume fericit’ inconjurati de toateexemplarele de femei frumoase din lume, atrase de parfumul sau irezistibil.

Nike

Cu acest spot, Nike te indeamna sa faci sport pana in ultima clipa, sa-ti traiesti viata in stilul tau si sa nu te lasi deprimat si influentat de dezastrele din jurul tau. Just do it.

Kilroy Travels

Prin spotul urmator, agentia de voiaj Kilory Travels ne sugereaza sa calatorim cat mai avem timp:

Acelasi mesaj, dar intr-o forma artistica ni-l transmit si cei de la Travelart, care folosesc celebra panza a lui Van Gogh si faimosul simbol al Americii, Statuia Libertatii, pentru a ne zice sa mergem sa vizitam New York-ul inainte de potop.

travelart01

Bud Light

Daca tot vine sfarsitul lumii, sa ne imbatam cum se cuvine, zic cei de la Bud Light. Si daca asteroidul ne-a iertat si de aceasta data: sa petrecem din nou, zic.

Chupa Chups

Chupa Chups se foloseste in mod diferit de tema sfarsitului lumii. Aici, publicitarii nu ne propun sa mancam tone de bomboane inainte de sfarsit, ci ne spun ca pentru copii, sa nu ai Chupa Chups, e ca si cum sfarsitul lumii ar fi venit deja:

Durex

Pentru Durex, sfarsitul lumii inseamna placere, placere si iar placere. Inspirat de profetiile apocalipsei, Daniel James Evans de la Buzzman, Paris a creat o serie de print-uri (false) pentru brandul Durex, pe care l-a introdus in atmosfera si spiritul sfarsitului lumii:

Sfarsitul e aproape, bucurati-va!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Plimbare pe elefanti

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 212 urmăritori

dada history

Buletin DaDa

Buletin despre filme, carti si vise

Bulletin DaDa

Buletin dadaist despre India, filme, carti si publicitate

Idei Teatrale

Un blog WOW

De peste mări și țări

"Așterne-te drumului, ca și iarba câmpului în bătaia vântului."(Alecsandri)

A. R. DELEANU

A. R. Deleanu e un artist al stărilor depresive. un poet al elegiilor apocaliptice. (România literară)

Nimic, Niciodata

Just another WordPress.com weblog

colectia de briose

Briose dulci, briose sarate, de la lume adunate!

Ioan Stoenică - pe potecile vieții

Fotografii si jurnale cu munti si/de sentimente. Povesti de trezit adultii.

Pauza de cafea Blog

despre viata, asa cum e ea

Festina Lente

agale, cu motocicleta prin împrejurimi

%d blogeri au apreciat asta: