Autoportretul alergatorului de banda magnetica

Scrie un comentariu

Noiembrie 14, 2012 prin raluca dan

Nu sunt o persoana activa. Nu am facut niciodata sport. In timp ce colegii de clasa si diversi prieteni practicau fotbal, handbal, tenis sau inot, eu ma plimbam prin parc sau citeam o carte pe canapea. Nici nu simteam lipsa sportului in viata mea. Un corp sanatos si tanar, o alimentatie echilibrata si miscare minima, m-au ajutat sa ma mentin mereu la o greutate medie. M-am considerat mereu sprintena, desi daca alerg dupa autobuz cativa metri ma urc in el gafaind din rasputeri.

Bineinteles, tineretea si lipsa de griji nu tin vesnic. La un moment dat nu am mai avut timp sa-mi petrec noptile in oras, dansand. La un moment dat serviciul, facultatea si alte responsabilitati au dat buzna in viata mea rapindu-mi din ce in ce mai mult timp. Culmea, tocmai atunci cand am inceput sa nu mai am timp am simtit nevoia sa fac miscare. Am inceput cu alergatul, dupa ce am citit cartea lui Haruki Murakami, « Autoportretul scriitorului ca alergator de cursa lunga ». Devenisem un fel de mini Forrest Gump. Sa alerg mi se parea extrem de important, o placere zilnica pe care daca mi-o rapea ceva sau cineva, ma intristam teribil. Incepand sa alerg am observat o schimbare minunata in viata mea : aveam mai multa energie si mai mult chef de viata. Alergatul ma epuiza dar dupa ce ma opream, simteam cum palpita o energie calda in mine.

Ar fi perfect daca as putea alerga in fiecare zi in parc. Dar traim o viata imperfecta, intr-un oras imperfect, unde pierd o jumatate de ora pana la parc. Un oras in care dimineata, imi e putin teama sa alerg intr-un parc, invadat de caini vagabonzi. Nu ma simt in siguranta si nu ma pot bucura de alergat. As merge la sala, dar am un program destul de dificil la munca si nici sala nu este chiar vizavi de casa. Asa ca am fost nevoita sa apelez la o alta solutie : sa aduc pista de alergare la mine in dormitor. Mi-am cumparat o banda magnetica de alergare de la Real.

In magazinele Real poti gasi o gama destul de larga de aparate de fitness. Au benzi de alergare, biciclete de fitness, stepper, ba chiar si o super masa de masaj, unde te poti lasa rasfatat.. Visez sa-mi iau si masa de masaj, caci realmente ador masajul si am mici probleme cu spatele. Pentru moment insa ma multumesc cu banda de alergare magnetica.

Interesant este ca ma informeaza cu cati kilometri alerg la ora, cate calorii consum, motivandu-ma astfel sa mai trag de mine cateva minute, cateva secunde, pana ajung la ce mi-am propus. Ador sa ma trezesc dimineata, cand in apartament e liniste si toti ceilalti dorm, sa ma furisez in bucatarie si sa fac o cafea. In timp ce cafeaua sa raceste, ma duc pe balcon, si cu Coldplay la casti si frunzele colorate ale plopilor din fata blocului in fata alerg kilometri intregi, pana ce ma prabusesc obosita si fericita intr-un fotoliu. Mi se pare o modalitate buna de a-mi incepe ziua. Sunt mai energica si mai vesela. Si partea cu adevarat buna e ca nu ies afara in frig, pentru a alerga si nici nu pierd vremea pe drum. Sar direct din pat in bucatarie si din bucatarie pe banda de alergare. Daca as vrea, as putea deveni o mini Forrest Gump magnetica. Dar eu vreau doar sa ma bucur de alergat si sa ma simt bine in corpul meu. Sa il ajut sa respire si sa se mentina in forma. Vreau doar sa alerg.

Acest articol a fost scris pentru Superblog 2012 !

Lasă un răspuns

Plimbare pe elefanti

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 210 urmăritori

dada history

Buletin DaDa

Buletin despre filme, carti si vise

Bulletin DaDa

Buletin dadaist despre India, filme, carti si publicitate

Idei Teatrale

Un blog WOW

De peste mări și țări

"Așterne-te drumului, ca și iarba câmpului în bătaia vântului."(Alecsandri)

A. R. DELEANU

A. R. Deleanu e un artist al stărilor depresive. un poet al elegiilor apocaliptice. (România literară)

Reportaje.live

“v-am lasat saraci si prosti …v-am gasit si mai saraci si mai prosti” ( Constantin Brancusi )

Nimic, Niciodata

Just another WordPress.com weblog

colectia de briose

Briose dulci, briose sarate, de la lume adunate!

Ioan Stoenică - pe potecile vieții

Fotografii si jurnale cu munti si/de sentimente. Povesti de trezit adultii.

Pauza de cafea Blog

despre viata, asa cum e ea

Festina Lente

agale, cu motocicleta prin împrejurimi

