In cautarea laptopului potrivit

Scrie un comentariu

Octombrie 17, 2012 prin raluca dan

Cand vreau un laptop, nu vreau un laptop si atat. Caut un prieten pe care sa ma bazez. E inevitabil sa nu ma atasez de obiecte,  mai ales de unul pe care il folosesc zilnic. Ce vreau exact sa contina, aflu pe parcurs. Exista anumite caracteristici pe care mi-as dori sa le aiba, iar in ceea ce priveste restul, il las sa ma surprinda in timp.

Cum fac parte din generatia anilor ’90 nu am crescut cu un laptop in brate. Primul calculator mi l-a luat tata in clasa a IV-a si principala mea distractie in afara de discutiile pe mirc si mess era sa  incerc sa desenez cu ajutorul mouse-ului in Paint.

Cu toate astea, de la un moment dat incoace, laptopul a devenit pentru mine, esential. De cate ori mi se strica laptopul, intreaga viata mi se blocheaza. Toata munca mea ( traduceri, articole) se afla in laptop. Mare parte din pasiunile mele ( muzica, e-books si filme) se afla in laptop. De aceea, cand imi cumpar un laptop  mai am si alte criterii in afara de culoare si forma tastelor.

Da, forma tastelor. Trebuie sa sune bine, cand scriu ceva. Pacanitul tastelor ma inspira la fel de mult precum o ceasca de cafea fierbinte cu cardamom.

Aventura unei astfel de achizitii incepe cu o raita prin magazinele online de IT si ma uit la tot felul de modele de laptopuri. Primul lucru care-mi sare in cap este pretul. Il dau usor la o parte, altfel nu am rezolvat nimic. Trebuie sa vad dincolo de pret, desi pastrand anumite limite de buget, caci vreau un laptop performant.

Pe urma ma uit dupa marca.  Am „crescut” cu un laptop HP si nimeni nu ma poate desparti de aceasta companie (sau de toate acele reclame corporatiste care si-au spus cuvantul). In plus, ca sa-mi faca cu ochiul, laptopul trebuie sa aiba o anumita forma si o combinatie potrivita de culori. Cu alte cuvinte un design care sa-mi faca pofta sa-l deschid imediat ce imi e livrat acasa.

In ceea ce priveste caracteristicile sale, nimic nu se compara cu o grafica excelenta la detalii maxime, in minunatul spatiu interstelar al universului sau la o plimbare prin orasele evului mediu improscand sange in toate partile ca un asasin profesionist sau, mai nou, in mijlocul eternei lupte cu diavolul ce nu vrea sa se dea invins. O placa video serioasa cu un nume numai cu majuscule isi spune cuvantul. Preferabil detasabila. Nu stii niciodata cand ii trece vremea.

Sa nu uitam spatiul de care am nevoie pentru melodiile cu care imi incant sufletul si familia in fiecare seara si filmele imprumutate de la Institutul Francez, care ma tin treaza in miez de noapte si imi asigura o zi de munca cu ochii rosii si crapati de nesomn. E nevoie de muuuuult spatiu pentru a fi la zi cu toate acestea. Un hard disk care se apropie vertiginos de un terra ar fi ideal, dar evident ma multumesc si cu cateva sute de GB.

Toate ca toate, dar un laptop trebuie sa fie si eficient si sa aiba o mare putere de procesare. Aici intervin sfaturile insistente ale prietenului meu si ironiile prietenilor mei ingineri, pe care sunt nevoita sa-i ascult.

Dar ce mai incoace si incolo, la tradus cu mine, ca laptopul nu se plateste singur.

***Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2012!

Lasă un răspuns

Plimbare pe elefanti

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 212 urmăritori

dada history

Buletin DaDa

Buletin despre filme, carti si vise

Bulletin DaDa

Buletin dadaist despre India, filme, carti si publicitate

Idei Teatrale

Un blog WOW

De peste mări și țări

"Așterne-te drumului, ca și iarba câmpului în bătaia vântului."(Alecsandri)

A. R. DELEANU

A. R. Deleanu e un artist al stărilor depresive. un poet al elegiilor apocaliptice. (România literară)

Nimic, Niciodata

Just another WordPress.com weblog

colectia de briose

Briose dulci, briose sarate, de la lume adunate!

Ioan Stoenică - pe potecile vieții

Fotografii si jurnale cu munti si/de sentimente. Povesti de trezit adultii.

Pauza de cafea Blog

despre viata, asa cum e ea

Festina Lente

agale, cu motocicleta prin împrejurimi

